۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

در شهر من خاک می بارد.....



توضیح عکس: اهواز پل سفید 4 اسفند 88 !!!!

اینجا شهر من است....

اهواز........

می گویند بوی عید می آید...

همه در تکاپوی خانه تکانی....

می گویند تهران باران می بارد...

شهرهای ایران همه لباس بهاری بر تن می کنند....

اینجا شهر من است....

در آستانه بهار اما نه بوی عید می آید نه بوی باران....

البته باران می بارد اما نه باران رحمت ....خاک می بارد ...از آسمان ...از زمین ....رحمت از شهر من میرود.....

شهر من با دست های خویش خاک برسر می ریزد انگار عزادار از دست دادن عزیزی است

این همان شهری است که می گویند چرخ اقتصاد کشور را می چرخاند...

شرکت ملی نفت ایران،شرکت ملی صنایع فولاد ایران،شرکت ملی پتروشیمی ایران، تنها کارخانه نیشکر ایران .......

اینها همه در شهر واستان من است....خوزستان زرخیز..خوزستان مقاوم با مردمی شریف ونجیب ....

مردم ستم کش همیشه خاموش.....همیشه خاموش

شهر من با دست بر سر خویش خاک می ریزد......

خوزستان در آستانه عید عزدار است ...

هموطنان به قطب اقتصاد ایران خوش آمدید!!!!!!





۳ نظر:

Maryam Nia گفت...

آخ زری چقدر دلم برای این شهری که دلبستگی من و توه تنگ شده
دلم تنگ شده برای بازار امام
برای پاشاژ رضا
برای کتابفروشی رشد
برای بستنی سیاحی
برای پارک ساحلی
برای سینما شهرک
سینما هلال
برای قدم زدن های تو شهرک
برای پل معلق که من رو یاد ترانه بچگی هامون میندازه...
غزاله غزلوکی
بالمای دعبلوکی!
...
حتی خاک اون شهر رو دوست دارم
و می دونی که درست می گم
می دونم که می دونی که اینا فیلم و افه نیست
که من بیشتر تابستونهامو تو آفتاب برشته اهواز گذروندم
میام زری
خیلی زودتر از اونی که فکرشو کنی وقت اومدنم می رسه
تابستون زیاد هم دور نیست

ani گفت...

من کودک
کودک تو
و چرا چنین گشت روزگار
خوب بد
زشت زیبا
اسامی دیگر ما باشد
همچنان که هستیم
چنان که می شناسیم
و می خندیم
در این لحظه بودن

ناشناس گفت...

زهرا جونم اهواز با همون خاکش اهوازه
واسه همین مردان مملکت کاری میکنن که بیشتر خاکی بشین!!!! برای دیدنت لحظه شماری میکنم